Szerződéskötés

Szerződéskötés

Vállalkozói szerződés
(könyvelési és bérszámfejtési feladatok ellátására)



– ONLINE KITÖLTÉS –

Tájékoztató:
Ezen az oldalon a Pipacs Könyvelő irodával megkötni kívánt Vállalkozói szerződés (könyvelési és bérszámfejtési feladatok ellátására) adattartalmát töltöd ki, és az együttműködés szabályait ismerheted meg!
Kérlek, legyél szíves a mezőket figyelmesen elolvasni, és megfelelő, az ott megjelölt adattartalommal ellátni!
A szerződés pontjai egymás után következnek, mely pontok szövegét kérlek körültekintően olvasd át és értelmezd.
Kérlek figyelj, a szerződés több oldalból áll!
Az online kitöltés végeztével a szerződés elfogadását követően, a megjelölt időponttól (időbélyegzővel és egyedi azonosítókkal ellátva, aláírás nélkül is hiteles) a Pipacs Könyvelő irodával megkötött szerződésed véglegessé válik.

Kérlek mindig kattints az oldal alján, jobb oldalon lévő Következő gombra a szerződés kitöltéséhez és megismeréséhez.
Az Előző gombra kattinva (alul bal oldalon) a véglegesítés előtt még vissza tudsz lépni az előző oldalakra.


Vállalkozói szerződés
(könyvelési és bérszámfejtési feladatok ellátására)


Jelen szerződés létrejött
egyrészről:

(továbbiakban Ügyfél)

másrészről:

Név: Tárkányi Lajosné ev.
Székhely: 8441 Márkó, Pipacs u. 15.
Adószám: 48264103-1-39
Nyilvántartási szám: 58557264
Bankszámlaszám: 11600006-00000002-01082926
E-mail cím: pipacskonyvelo@gmail.com
tark.anita.ev@gmail.com
Mobilszám: +36-70/361-8026
Kapcsolattartó: Tárkányi Anita
(továbbiakban Vállalkozó)


között, az aláírt helyen és időben az alábbiakban leírt feltételek szerint:


1.

Ügyfél felkéri, a Vállalkozó pedig elvállalja fenti nevű Egyéni vállalkozásnak, vagy Mezőgazdasági Őstermelőnek:
Könyvelését:
Vállalkozó vállalja az egyszeres könyvvitel szabályai alapján a könyvek vezetését, valamint az államháztartással kapcsolatos adókról az adóbevallások elkészítését.
Bérszámfejtését:
Vállalkozó vállalja az Ügyfél által rendelkezésre bocsátott adatok felhasználásával, az Ügyféllel munkaviszonyban, munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban, illetve megbízási jogviszonyban álló személyek bérszámfejtését, és erről havonta bérjegyzéket, valamint időszaki bevallást készít, valamint elkészíti a kilépő alkalmazottakkal kapcsolatos nyomtatványokat.

2.

Az Ügyfél meghatalmazása alapján Vállalkozó eljár jelen szerződésben leírtakkal összefüggésben a különböző hatóságoknál és hivataloknál.

3.

Vállalkozó tevékenységét Ügyfél érdekeinek megfelelően látja el, egyben kijelenti, hogy a vállalt szolgáltatások teljesítéséhez szükséges végzettségekkel rendelkezik.

4.

Ügyfél köteles biztosítani a feladat elvégzéséhez szükséges valamennyi információhoz, okirathoz, könyvhöz és más nyilvántartáshoz való hozzáférést, olyan terjedelemben, amely a feladat ellátásához szükséges.
A szolgáltatott információk valóságáért az Ügyfél tartozik helytállni, s viselni minden következményét annak, ha a valóságnak nem megfelelő adatokat, okiratokat stb. szolgáltatott a Vállalkozónak a feladat elvégzéséért.

5.

Ügyfél legkésőbb a tárgyhónapot követő hónap 3. munkanapjáig Vállalkozónál jelentkezik, hogy a könyveléshez szükséges bizonylatokat a lehető legrövidebb időn belül, de legkésőbb a tárgyhót követő hónap 6. napjáig Vállalkozónak eljuttassa.
Ügyfél a könyvelési alapbizonylatokat köteles átadni Vállalkozó részére. A bizonylatok átadása elkülönítetten történik (Pénztár, Bank, Vevő, Szállító, Fizetési meghagyások stb.)
A költség számlák hovatartozásáról szükség esetén nyilatkozik az elszámolhatóság érdekében, illetve a vásárolt eszközökről, hogy a Vállalkozó a tárgyi eszköz nyilvántartást vezetni tudja.
Az alapbizonylatok tartamáért és valódiságáért a felelősség Ügyfelet terheli.
Amennyiben Ügyfél késedelmesen vagy nem juttatja el Vállalkozó felé a feladat elvégzéséhez szükséges bizonylatokat, adatokat, információkat, a késedelmes adatszolgáltatásból eredő károkért a felelősség az Ügyfelet terheli.
Jelen szerződés megkötését követően a megfelelően szolgáltatott dokumentumok és információk alapján a bevallások és jelentések törvényes határidőn belüli elkészítése és a megfelelő hivatalokhoz, hatóságokhoz való eljuttatása Vállalkozó feladata és felelőssége (ennek megtörténtéről Ügyfelet írásban tájékoztatja).

6.

Vállalkozó a számviteli bizonylatok, egyéb szerződések, igazolások és dokumentumok tartalmát, a valós gazdasági eseményeket, illetve törvénybe ütköző tevékenység tényét nem vizsgálja. A valótlan tényekre jogellenes magatartásra visszavezethető bárminemű kárért Vállalkozó felelősséggel nem tartozik.

7.

Vállalkozó csak a jogszabályoknak mindenben megfelelő számviteli bizonylatokat rögzíti Ügyfél könyveibe. A jogszabályi előírásoknak eleget nem tevő könyvelésre átvett bizonylatok Vállalkozó általi elutasításából eredő bárminemű kárért a Vállalkozó felelősséggel nem tartozik.

8.

Vállalkozó az átadott bizonylatokból, a tárgyhavi összesítő adatok alapján kimutatja a befizetendő adókat és egyéb kötelezettségeket, és azokat legkésőbb az esedékességet megelőző napig írásban közli az Ügyféllel. Ügyfél felelőssége, hogy a fenti határidőn belül tudomására hozott befizetéseket határidőre teljesítse.

9.

A gazdasági eseményeket rögzítő bizonylatok és nyilvántartások megőrzéséről adóéven belül, illetve az éves bevallások elkészítéséig Vállalkozó gondoskodik. A bevallások elkészültét és benyújtását követően az adó megállapításához való jog elévüléséig a megőrzési kötelezettség (könyvelési anyag, bevallások és egyéb alátámasztó dokumentumok) Ügyfelet terheli.
Vállalkozó a jelen szerződésben az Ügyfélre vonatkozó feladatait a 2-es pontban leírt dátumtól köteles ellátni.
Ügyfél tudomásul veszi, hogy a Vállalkozóval kötött szerződést megelőző időszakra vonatkozó hatósági feladatokért, azok elmaradásából és/vagy helytelenségéből keletkező esetleges károkért Vállalkozó nem felel.
Azok rendezésére, ellenőrzésére, korábbi elmaradások pótlására Ügyfél a Vállalkozót felkérheti külön díjazás ellenében.

10.

Vállalkozó Adatkezelési-, adatvédelmi szabályzatnak  megfelelően a feladat ellátása során tudomására jutott adatokat, kezelésébe került iratokat köteles bizalmasan kezelni, azokkal kapcsolatosan harmadik személyek felé titoktartási kötelezettség terheli.
Vállalkozót a titoktartási kötelezettség a jelen megállapodás megszűnését követően is terheli.
Nem minősül a titoktartási kötelezettség megsértésének, amennyiben a Vállalkozó az arra jogosult hatóság, bíróság, egyéb hivatalos szerv megkeresésére ad hivatalos tájékoztatást Ügyfél pénzügyi, gazdasági adatairól.

11.

Ügyfél jelen szerződés aláírásával kijelenti, hogy hozzájárul Vállalkozó, mint Adatkezelő részére személyes adatai kezeléséhez, az alábbi feltételekkel.
Vállalkozó adatkezelésére a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. törvény (Avtv.) az irányadó. Az adatszolgáltatás önkéntes.
Az adatkezelés célja a Vállalkozási szerződésben foglalt, Vállalkozó Adatkezelő által vállalt szolgáltatások és kötelezettségek teljesítése, jogok érvényesítése, az Ügyfél azonosítása, az Ügyféllel való kapcsolattartás és kommunikáció.
További személyes adatok kezelése törvényi felhatalmazáson alapulhat, amelynek célja jogszabályi kötelezettségek teljesítése. Kezelt adatok: név, cím, adóazonosító, adószám, adóazonosító jel, TAJ szám, bankszámlaszám stb.
Ügyfél kijelenti, hogy Vállalkozó által készített adatkezelési-, adatvédelmi szabályzatot elolvasta, megismerte.

Ügyfél hozzájárul, hogy Vállalkozó részére postai úton levelet, elektronikus úton e-mailt küldjön, vállalkozói levelező listájára felvegye. Ezen hozzájáruló nyilatkozat nem vonatkozik a kezelt adatok harmadik személy részére történő átadására, ez a törvényben írt kivételekkel kizárólag az előzetes hozzájárulásommal történhet.  Jelen hozzájáruló nyilatkozat bármikor korlátozás, feltétel és indokolás nélkül visszavonható.
Vállalkozó által elektronikusan vagy postai úton küldött dokumentumok szigorúan titkos adatokat tartalmaznak, és a Küldő adatvédelmi szabályzata értelmében annak tartalmának megismerésére csak és kizárólag a Címzett jogosult!
A dokumentumok ismeretlen felé továbbítása, valamint engedély nélküli felhasználása szigorúan tilos. Ezen üzenetek, levelek és annak bármely csatolt anyaga bizalmas, jogi védelem alatt áll, a nyilvános közléstől védett!
Ügyfél kijelenti, hogy ezen hozzájárulása önkéntesen, minden külső befolyás nélkül, a megfelelő tájékoztatás és a vonatkozó jogszabályi rendelkezések ismeretében tette meg.

12.

Vállalkozó az Ügyfél üzletpolitikájának kialakításában, árképzésben és egyéb ilyen jellegű gazdasági és pénzügyi feladatokban nem vesz részt.

13.

Ügyfél kezdeményezi a Vállalkozó felé az Egységes Képviseleti Adatlap (EGYKE) meghatalmazás adását az adóbevallások, adatszolgáltatások elektronikus úton történő teljesítésére vonatkozóan.
Ügyfél rendezi a meghatalmazást az Önkormányzati hatóság (HIPAMEGH) felé, valamint intézkedik az Egészségbiztosítási szervek felé is a Vállalkozó meghatalmazása érdekében a Rendelkezés Nyilvántartás felületen (pl. táppénz ügyintézés).

14.

Szerződő felek az 1/a. pontban részletesen körülírt feladat elvégzése fejében Vállalkozót szolgáltatási díj illeti meg a 2. pontban megadott dátumtól.
Megbízási díj (alapdíj) havi összege:
20.000.- Ft, azaz Húszezer Forint
A szerződés 1./b. pontjában írt feladat elvégzése esetében, amennyiben Ügyfél személyes részére történik a bérszámfejtés, a fenti díj magában foglalja.
Amennyiben Ügyfél alkalmazottat foglalkoztat, legyen az állandó vagy egyszerűsített (alkalmi) foglalkoztatott, Vállalkozó külön díj ellenében végzi a bérszámfejtést a tagok számától függően:
Megbízási (kiegészítő) díj: 5.000 Ft azaz Ötezer/fő
A felek havi számlázási ciklusban állapodnak meg.
A díjazást legkésőbb a Vállalkozó által kiállított számlán szereplő fizetési határidőig átutalással vagy készpénzzel köteles Ügyfél rendezni.
Késedelmes teljesítés esetén a késedelembe eséstől a kifizetés napjáig a késedelmi kamat a jegybanki alapkamat kétszerese.
Ennek kiszámlázása a késedelmesen kifizetett számla kiállítását követő hónapban történik mindaddig, amíg az elmaradás rendezésre nem kerül.

15.

Amennyiben az Ügyfélnek 15 napot meghaladó lejárt tartozása áll fent Vállalkozó felé, Vállalkozó szüneteltetheti az Ügyfélnek nyújtott szolgáltatásait mindaddig, amíg a fenti tartozás fennáll.
A szolgáltatás szüneteltetéséből eredő határidő(k) elmulasztásával összefüggő károk Ügyfelet terhelik.

16.

Jelen szerződés 14. pontja szerinti díj a havonkénti egyszeri feldolgozás díját tartalmazza.

17.

Ügyfél tudomásul veszi, hogy
  • a vállalkozásának elindításakor valamint
  • az adóév zárásakor Vállalkozó plusz egy havi díjat kér, valamint ha
  • jelen szerződés megkötésekor fennálló könyvelési anyag mennyisége a működés során nagy mértékben megnövekszik,
Vállalkozó a jelen szerződésben feltüntetett havidíjat megemelheti a keletkezett túlmunka arányában, arra tekintettel.

18.

Vállalkozó fenntartja a jogot, hogy évente a jelen szerződés aláírásakor megállapított havidíjat felülvizsgálja, és annak mértékét megváltoztassa.
Vállalkozó maga dönti el a szolgáltatásaihoz kapcsolódó díjszabás változtatásának idejét és mértékét.
A változásokról Vállalkozó előre, írásban értesíti az Ügyfelet.

19.

Ügyfél jelen szerződés aláírásával elfogadja, hogy egyéni vállalkozói jogviszonyának szüneteltetése esetén Vállalkozó jogosult plusz egy havi könyvelési díj beszedésére a szüneteltetéssel kapcsolatos ügyintézés, és azt követően felmerülő, későbbi beszámolási és bevallási kötelezettségek elvégzéséért.
Ügyfél elfogadja, hogy Vállalkozó a könyvelési anyag postázásának díját nem köteles fedezni.
A postázás díja, – amennyiben az Ügyfél személyesen nem veszi át a záró könyvelést, vagy nem jelenik meg a könyvelési anyag átadására az adóévet követő negyedévben előre egyeztetett időpontban – Ügyfelet terheli.
A postázás mikéntjéről Vállalkozó Ügyféllel előre egyeztet.
A postázás díj a feladás hónapjára járó díj mellett kerül kiszámlázásra az Ügyfél felé, melyet köteles Vállalkozónak megtéríteni.

20.

Vállalkozó vállalja, hogy felkérés esetén külön térítés ellenében minden olyan kérdésben is vállalja Ügyfél képviseletét, amely Ügyfélnek felróhatóan válik szükségessé (pl. nem a Vállalkozóra vonatkozó ügyintézői feladat, késedelmes bizonylat átadás, helytelen adatszolgáltatás, korábbi könyvelési anyag pótlása stb.).

21.

Vállalkozó az Ügyfélnek az Egészségbiztosítási szerv felé történő ügyintézéséhez szükséges dokumentumok tartalmának valódiságát nem köteles vizsgálni, azon a szakember által tett szakvéleményt, igazolást elfogadja.
Külön térítési díj ellenében intézkedik a pénzbeli ellátás igényléséről (táppénz, CSED, GYED, családi pótlék stb.).

22.

Vállalkozó Ügyfél egyéni vállalkozáson/mezőgazdasági őstermelői jogviszonyon kívüli, egyéb jogviszonyából származó jövedelmét nem vizsgálja, annak igazolására Ügyfél köteles helytállni.

Az ezek után megállapítandó adófizetési kötelezettségek rendezésére Ügyfél köteles adatot szolgáltatni Vállalkozónak, hogy a szükséges bevallást el tudja készíteni.

23.

A késedelmes adatszolgáltatásából, feldolgozásra átadott bizonylatok kijavításából eredő adatfeldolgozás, illetve túlmunkavégzés plusz díj fizetésére kötelezi Ügyfelet.

Amennyiben a bizonylatok késedelmes átadása miatt a bevallási illetve fizetési határidőt Vállalkozó még túlmunkával sem tudja teljesíteni, az ebből eredő mindennemű felelősség Ügyfelet terheli.

24.

A szerződés megszüntetésének módjai

1. A szerződést bármely fél 1 hónap felmondási idővel indoklás nélkül felmondhatja.
2. Azonnali felmondásnak van helye, ha a felek bármelyike kötelezettségét szándékosan vagy súlyos gondatlanságból megszegi.
3. A szerződést a felek közös megegyezéssel, a megegyezés hónapjának zárásával is felmondhatják.

Felek egyetértenek abban, hogy bármely fél felmondása esetén, a felmondás közlése csak írásos formában érvényes. Írásos formaként elfogadott a papíron tett, vagy az online levelező rendszeren (e-mail) tett szerződés felbontására irányuló üzenet.


25.

A szerződés bármely okból történő megszűnése esetén a szerződő felek kötelesek egymással elszámolni.

Ügyfél tudomásul veszi, hogy a felmondás közlésének napját tekintve a hónap végéig Vállalkozó a rá bízott feladatokat a szokásos módon rendezi, melynek értelmében az utolsó hónap kiszámlázásra kerül. Az utolsó hónap díját Ügyfél köteles a felmondás hónapjának utolsó napját követő hó elején, számla ellenében Vállalkozó felé megtéríteni.

Ügyfél tudomásul veszi, hogy amennyiben ezt Vállalkozó felé nem téríti meg, úgy Vállalkozó a záró könyvelési anyagot visszatarthatja addig, amíg az Ügyfél fennmaradó tartozása vele szemben fennáll.

26.

A jelen szerződésben nem szabályozott kérdésekre a Ptk. szabályait kell alkalmazni.

27.

Felek megállapodnak, hogy jelen szerződéssel kapcsolatban felmerülő vitás kérdéseiket megkísérlik békés úton megegyezéssel rendezni. Amennyiben ez nem vezet eredményre, úgy a jogvita eldöntésére a Vállalkozó székhelye szerinti Járásbíróság illetékességét kötik ki.

Felek a fentieket elolvasták, annak tartalmát megértették és azt, mint akaratukkal mindenben egyezőt, minden egyes oldalát jóváhagyólag online formában írták alá.


Nyilatkozatok

Jelen szerződés Online felületen, elektronikus úton került összeállításra, valamint a szükséges adatokkal kitöltésre.
A szerződés a fentebb, Ügyfél által rögzített adatokat, és a pontoknál leírtakat változatlan formában tartalmazza, abba átemelésre kerül.
A megkötés időbélyegzővel és egyéb, a felek azonosítására szolgáló adatokkal feltüntetve megy végbe, melynek értelmében a szerződést mindkét fél az időbélyegzőn megjelölt időponttól elfogadottnak, és a benne leírtakat érvényesnek tekinti.

Mint a Pipacs Könyvelő iroda leendő szerződő Ügyfele kijelentem, hogy a fent leírtakat Saját kezűleg töltöttem ki, a leírt pontokat, valamint a 10. pontban megjelölt Adatkezelési szabályzatot megismertem, és elfogadom.
A szerződéskötéshez hozzájárulok, az online felületen történő elektronikus aláírást a megadottak szerint elfogadom.

error: Content is protected !!

A honlap további böngészéséhez a sütik használatát el kell fogadnia az "Elfogadom" gombra kattintva. Részletes tájékoztató

A www.pipacskonyvelo.hu weboldal látógatóinak számítógépét a rendszer ún. cookie-val azonosítja. Ahhoz, hogy a Weboldalon minden tartalom megtekinthető legyen, a Felhasználó részéről cookie-k engedélyezésére van szükség. Ennek megfelelően a Weboldal egyes részeinek letöltésekor cookie-k kerülnek elhelyezésre a Felhasználó számítógépén, melyek a Weboldal egyes funkcióinak működéséhez szükségesek. A cookie-k olyan kisméretű szövegfájlok, melyeket a számítógép és a böngésző elment. Ennek megtörténtéről a Felhasználó az Üzemeltetőtől nem kap további értesítést. A cookie-k telepítése megakadályozható ugyan a böngésző megfelelő beállításaival, ebben az esetben viszont előfordulhat, hogy a weboldal bizonyos funkciói esetleg nem használhatók a maguk teljességében. Ha a cookie beállításait szeretné kezelni, vagy letiltani a funkcióról azt a saját informatikai eszközén megteheti a böngészőjében. A böngésző eszköztárától függően találhatóak meg a cookie-k/sütik/követési funkciók elhelyezkedései, általában azonban az Eszközök azon belül a Beállítások azon belül az Adatvédelem beállításai alatt állíthatja be, hogy milyen követési funkciókat engedélyez vagy tilt meg az informatikai eszközén. A Cookie szabályzatot a Weboldalunk alján, a láblécben találja!

Bezárás